22 Ocak 2009 Perşembe

Hayri kaybolur

Hayri kayboldu günlük. Damdan düşer gibi girdim lafa ama durum çok acil. Koskoca ayı kayboldu lan. Gözümün önünde hemde...

Dün oldu günlük bu olay. Yine yürüyoruz Hayri'yle. Birden Hayri su gördüm lan diye tepinmeye başladı. Oha dedim nerede lan? Gösterdiği yerde sadece kum dağları vardı. Serap görüyorsun dedim dinletemedim. Koşmaya başladı. Ben de peşinden tabi. Bayağı koştuk. Bu salak hala ileride vaha olduğunu iddia ediyordu. Yapma etme dedim ama dinleyen kim. Bu sıcakta o kadar hızlı nasıl koştu onu da anlayabilmiş değilim. Sonra bir kum tepesine tırmanmaya başladı gözü dönmüş bir şekilde. Dedim başına güneş geçti anlaşılan. Bari başına bir şey gelmesin peşinden gideyim bende. Arkasından tırmanmaya başladım. O ise çoktan öbür tarafa geçmişti.

+ Hayri! Beklesene oğlum geliyorum.
- ...
+ Ses versene lan?
- ...
+ Hayri?!

Çok korkmuştum. Başına bir şey mi gelmişti acaba? Hızlı hızlı tırmandım son metreleri. Tepeye vardığımda etrafıma bakındım. Kimsecikler yoktu. İnanamadım birden. Tekrar tekrar baktım her tarafa. Ama kum taneciklerinden başka hiçbir şey yoktu. Koskoca ayıyı kaybetmiştim. Kaybolduğumuzdan beri ilk defa panik oldum. Artık yalnızdım. Korkuyordum günlük, hala da korkuyorum... Ne yaparım ben tek başıma Allah'ın çölünde? Bulmam lazım günlük, yoksa harbiden bittim yani... İz miz bırakmış olması lazım arkasında ya... Hayır nasıl birdenbire kaybolur onu da anlamadım. Kocaman ayı lan. 400 kilo. Tavşan değil ki. Off. neyse günlük bulacağız yani başka yolu yok.

Bu akbabalar da fazla olmaya başladı günlük. Sabah uyandığımda tepemde dikilmiş bekliyordu bir tanesi. Nasıl da çirkin bir şey görmen lazım... Kovaladım hemen. Yüzsüz hayvan beş dakika sonra enseme pike yaptı yine. Yakaladım kuyruğundan. İki savurup fırlattım bir köşeye. Baktı baktı uçup gitti sonra. Bir daha da gelmedi. Canımızı kurtardık şimdilik ama açlık devam ediyor günlük. Yese miydim lan acaba hazır yakalamışken? Ne kadar et çıkar acaba... Yarısı tüydür zaten bunun. Ama ne yiyeceğim ki başka... Bir daha gelirse bakarım artık bir çaresine. Lan o değil de yoksa Hayri'yi yedi de bana mı geldi bu? Yok yok o kadar çabuk olamaz. Adam yeni kayboldu daha ne ara öldü de bu hayvan yedi onu... Paranoyak oldum günlük.

Neyse ben sana yazarım yine şimdi bizim elemanı bulmaya gideyim ben. Bir çukura falan düşüp uyumuştur belki. Ayı sonuçta. Biz bu mevsimde uyuruz genelde. Memlekette kış şimdi. Burada kış nasıl olur bilmiyorum ama biyolojik saatim uyumamı söylüyor bana. Hayri kesin uyumuştur ya... Kötü düşünmemeliyim. Neyse ben kaçtım günlük. Hadi öptüm.

0 yorum:

Yorum Gönder